بلاگ

اره فارسی بر چیست؟

اره فارسی بر چیست

اره فارسی بر در واقع یک مدل اره برقی که مختص به کارگاه‌های نجاری، کارگاه‌های چوبی و کابینت‌ سازی است؛ در حقیقت این اره به دو صورت برقی و یا دستی تولید می‌‎شود که در جهت اتصال یا برش فارسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این اره کاربر می‌‎تواند که زاویه برش را از ۹۰ درجه به هر زاویه‌‎ای که می‌خواهد به صورت کامل تغییر دهد. توجه کنید که این اره را معمولاً برایی برش ۴۵ درجه هم مورد استفاده قرار می‌دهند، به همین دلیل به آن برش ۴۵ درجه هم می‌گویند. با استفاده از این اره برقی می‌توان ترکیبی از برش ۴۵ درجه و برش اریب و یا برش عمودی، افقی، فارسی، اریب ایجاد کرد، برای خرید انواع فارسی بر رونیکس میتوانید به نمایندگی رونیکس در بازار تهران مراجعه کنید.

در حقیقت کاربرد این اره منحصر به برش نیست، گاهی اوقات در برخی از قطعات به منظور حک کردن لوگوی محصول از این اره برقی استفاده می‌‎کنند. در این اره برقی از یک اره بسیار ظریف بر دارای پشت یا بدون پشت وجود دارد که معمولاً روی بازوی آن میله‌های متحرکی دیده می‌شود. میله و بازوی این اره نسبت به صفحه زیر دستگاه می‌تواند به صورت افقی زاویه را تغییر دهد؛ البته این کار توسط دکمه زیر صفحه یا اهرم موجود، صورت می‌گیرد؛ در واقع به وسیله اهرم تنظیم موجود در فارسی بر می‎توان که تیغه اره را روی زاویه مورد نظر تنظیم نمود؛ و سپس در زاویه‎های مختلف چوب را برش داد. در برخی از این فارسی برها به منظور محکم کردن قطعه کار روی صفحه اره از برخی گیره‌های مخصوص این کار استفاده می‌کنند. این اره‌‎های برقی انواع مختلفی دارند و معمولاً در ساختار این دستگاه از دو مدل موتور زغالی و دینامی استفاده می‌شود.

فارسی بر رونیکس

برندهای تولید کننده اره فارسی بر

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید اره فارسی بر فعالیت می‌کنند که از جمله آن‎ها می‌‎توان به اروا و رونیکس، ماکیتا، هیوندای، داور، گریتک، محک، متابو، رادیال، توسن و… اشاره کرد. تمام این شرکت‌ها در تلاش هستند که دستگاه‌های فارسی بر را با کیفیتی عالی به دست مشتری برسانند؛ البته دو برند برتر و محبوب که رضایت مشتری و کیفیت را اولویت خود قرار داده‌اند را بیشتر معرفی می‌کنیم.

فارسی بر رونیکس

برای برش‌های بسیار دقیق و تمیز از فارسی بر رونیکس استفاده می‌کنند. دستگاه‌‎های فارسی بری که با برند رونیکس روانه بازار می‌شوند در انوع کشویی، ساده، دو طرفه و… هستند. می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید و هر نوع کار یا فعالیتی که دارید را با آن انجام دهید. برند رونیکس محصولات بسیار با کیفیتی را به دست مشتریان می‌‎دهد که قیمت آن‎ها نسبت به کیفیتی که دارند بسیار مناسب است.

 فارسی بر آروا

شرکت آروا یکی از تولید کنندگان انواع ابزار آلات خانگی و صنعتی است که محصولات خود را با برتین کیفیت و ضمانت نامه به دست مشتریان می‌رساند. تمام محصولات این شرکت از جمله اره‌های فارسی بر خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می‌کند. رنج قیمتی محصولات شرکت آروا (انواع فارسی بر آروا) بسیار گسترده است و می‌توانید آن‌ها را بر اساس میزان بودجه در نظر گرفته شده خریداری کنید. فارسی برهای این برند از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار هستند که با اطمینان خاطر می‌‎توانید آن‌ها را تهیه و خریداری کنید.

اره فارسی بر رونیکس

کاربرد اره فارسی بر

اساساً از این اره منحصر به فرد برای کار با چوب در کارگاه‌‎های نجاری و کابینت‌ سازی و… در جهت زاویه زنی استفاده می‌‎شود؛ به همین دلیل این دستگاه را در این کارگاه‌ها به وفور یافت می‎کنید. برای مثال زمانی که می‌خواهند وسایل مختلفی همچون کمد، کابینت، و یا بسیاری از وسایل تزئینی را بسازند، از فارسی برها بهره می‌‎گیرند؛ البته برای ساخت هر وسیله چوبی نیازمند یک اره فارسی بر خواهید بود. باتوجه به این مسئله افرادی که در صنعت چوب فعالیت می‌کنند، یکی از جهیزات مهمی که باید به آن دسترسی داشته باشند، همین اره برقی است. گفتنی است که کار کردن با این مدل اره اصلاً سخت نیست؛ یعنی اگر کمی دقت و تمرکز داشته باشید و در عین حال تمرین کنید، می‌توانید که به راحتی از آن استفاده کنید.

شرط اصلی کار با این دستگاه در هر مکانی رعایت کردن اصول ایمنی و استانداردهای لازم است. لازم است اشاره کنیم که فارسی برها تنها برای برش چوب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، یعنی اگر در بازار گشتی بزنید، نوع فارسی بر آهن را هم پیدا می‌کنید. فارسی برهای آهن برای برش دادن آهن مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای استفاده از آن‎ها نیز لازم است که ایمنی و استانداردهای لازم را رعایت کنید.

ایمنی لازم یعنی این که لباس مناسب بر تن داشته باشید تا تیغه اره با بدن شما تماسی نداشته باشد. باتوجه به آن چه که گفته شد، در ابتدا لازم است که نوع کاربرد اره را مشخص کنید، (یعنی تعیین کنید که می‌خواهید با استفاده از آن چوب یا آهن را برش دهید) و در نهایت اره مورد نظر را با برندی برتر تهیه و خریداری کنید.

اره فارسی بر

انواع اره فارسی بر

این اره برقی هم مانند سایر محصولات انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‎ها مشخصات فنی مخصوص به خود را دارند و در جهت انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید یک انتخاب درست داشته باشید، لازم است که انواع اره فارسی بر را به خوبی بشناسید. انواع مختلف این اره‌‎های برقی عبارت‌اند از:

اره فارسی بر یک طرفه و دو طرفه

در سمت راست این دستگاه‌های قدیمی موتور دیده می‌شود و در سمت دیگر یعنی سمت چپ خود یک فضایی برای برش زدن (برش ۴۵ درجه) دیده می‌‎شود. با استفاده از این مدل دستگاه می‌توان فقط در یک طرف برش را ایجاد کرد، اما درحال حاضر باتوجه به این که تکنولوژی پیشرفت کرده، تولید کنندگان به این فکر افتادند که از فضای دستگاه به بهترین وجه استفاده کنند؛ پس از مدتی فارسی برهای دو طرفه را طراحی و تولید کردند. انتقال نیرو در این اره‎های برقی جدید با استفاده از گیربکس صورت می‌گیرد، باتوجه به این مسئله امکان برش چوب یا آهن از دو طرف اره وجود دارد. با استفاده از این اره دیگر نیازی نیست که برای برش چوب، زاویه آن را تغییر داد. وجود این فارسی برهای جدید باعث می‌‎شود که پروژه با سرعت و کیفیتی برتر انجام شود.

فارسی بر بوش

اره فارسی بر کشویی، ساده، ثابت

یکی از قدیمی‌‎ترین فارسی برهایی که در صنعت چوب بری استفاده می‌شود، فارسی برهای صندوقی هستند؛ البته این اره فارسی بر یکی از دقیق‌‎ترین دستگاه‌های موجود است، اما امکانات زیادی به همراه آن ارائه نمی‌شود. موتوری که برای این فارسی بر وجود دارد، دینامی است و در عین حال دستگاه صدای زیادی ندارد. این مدل دستگاه از یک گونیا برخوردار است که معمولاً برای برش‌های مخصوص آلومینیومی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

اره فارسی بری دیگر همان مدل، ساده هستند که برای ایجاد زاویه در انتهای قطعات چوبی، برش‎های مداوم که سایزی یکسان دارند، مورد استفاده قرار می‎گیرند. کاربرد این مدل اره برای شکل دادن به انواع سازه چوبی است و معمولاً برشی ۹۰ درجه دارند. مدل دیگر فارسی برها که در بازار وجود دارند، اره‌های کشویی هستند. این مدل اره برقی نسبت به سایر اره‌‎ها کاربرد بیشتری دارند. تیغه و موتور این دستگاه به صورتی طراحی شده‌اند که می‌توانند روی یک بازوی متحرک به حرکت در بیایند تا برش‌های بلندتری را ایجاد کنند. در واقع با این فارسی بر کشویی می‌‎توانید که عرضی دو برابر یا بیشتر از اره‌های ثابت ایجاد کنید. این دستگاه را به صورت یک یا دو طرفه طراحی می‌کنند.

اره ثابت، نسل جدید دستگاه صندوقی

نسل جدیدی از اره‌‎های صندوقی روانه بازار شده‌اند که می‌توانند امکانات و قابلیت‌های بیشتری را ارائه دهند؛ به این اره‌ها فارسی بر ثابت می‌گویند. این دستگاه برش را از بالا به پایین انجام می‌‎دهند و می‌توانند در زوایای عمودی، افقی، برش اریب و برش فارسی را انجام دهند. این دستگاه وزن کمتری نسبت به مدل قبلی دارد و به راحتی می‌‎توان آن را حمل کرد. افراد متخصص و حرفه‌ای، به این چنین دستگاهی در تجهیزات خود احتیاج دارند؛ البته باید برای تهیه این دستگاه هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

مزایای استفاده از اره فارسی بر

استفاده از این اره‌های فارسی بر قطعا مزیت‌های زیادی را به همراه دارد؛ برای مثال می‌توان موارد زیر را نام برد:

🔶 مزیت اصلی استفاده از این اره، سرعت بالای آن است. با استفاده از این اره‎‌ها می‎‌توان که سرعت پروژه و کار را چند برابر کرد.

🔶 این دستگاه انواع مختلفی دارند، اما تمام آن‎ها مجهز به قاب ایمنی هستند. وجود این قاب باعث می‎‌شود که قسمت بالای تیغه پوشانده شود.

🔶 دارای خط کش مدرج هستند؛ که اندازه گیری‎‌ها به صورت دقیق انجام شود.

🔶 باتوجه به کاربردی که دارند، در سایز و اندازه‎‌های مختلفی طراحی تولید می‌‎شوند.

🔶 کار با آن‎ها بسیار راحت است و با کمی تمرین می‎‌توان آن را یاد گرفت.

🔶 در انجام تمام پروژه‎‌ها کاربرد دارد، یعنی از برش قرنیز تا ساخت انواع وسایل تزئینی و چوبی… از آن استفاده می‎‌شود.

معایب اره فارسی بر

اصولاً هر محصولی که تولید می‌‎شود، بی‌عیب و نقص نیست؛ اره فارسی بر هم از این امر مستثنی نیست. برخی از برندها ممکن است که زوایا را به دستی اجرا نکنند؛ چرا که تیغه آن‎ها سایز بزرگی دارد یا این که کاربر به دست خود فشار زیادی وارد می‌‎کند. در استفاده از این دستگاه باید صبر و حوصله پیشه کنید تا تداخلی در زاویه برش به وجود نیاید. سعی کنید برندهای معتبری را تهیه و خریداری کنید، چرا که برندهای برتر کمترین عیب و نقص را دارند، اما هزینه بیشتری را باید صرف کنید.

فارسی بر

نحوه کار اره فارسی بر

این فارسی برها از یک تیغه گرد برخوردار هستند که در هنگام کار کردن با سرعت بالا به چرخش در می‌آید. هنگام برش یک قطعه لازم است که دستگاه را به صورت کامل در دست بگیرید. زمانی که بازوی اره را برای برش دادن قطعه پایین می‌آورید، بایستی که دکمه دستگاه را روشن کنید و سپس صبر کنید که تیغه به درستی کار خود را انجام بدهد و آن را خاتمه دهد. حال بایستی که اره را پایین بیاورید و قطع‌ه‎ای را که برش داده‌‎اید و آماده است را بردارید. برای این که کار با این دستگاه ضروری لازم را به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم باید که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

🔴 در وهله اول لازم است که ابتدا زاویه مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس آن زاویه را روی اره تنظیم کنید.

🔴 می‌توانید از گونیای دستگاه برای ایجاد کردن برش‎‌های زاویه استفاده کنید.

🔴 پس از تنظیم کردن زاویه لازم است که قطعه‎‌ی کار را روی میز دستگاه بگذارید و سپس آن را محکم کنید.

🔴 قطعه کار را با دست چپتان نگه دارید و سپس با دست راست اره برقی را بگیرید.

🔴 حال کلید دستگاه را روشن کنید و با دقت بالا برش قطعه مورد نظر را شروع کنید.

روش مراقبت از اره فارسی بر

۱. برای مراقبت و نگهداری از اره فارسی بر، پس این که کار تمام شد توسط هوای فشرده شده، بخش‌های مختلف اره برقی را به خوبی تمیز کنید.

۲. توجه کنید که قسمت‌های محفظه الکتروموتور حفاظت بایستی از اهمیت بیشتری برخوردار باشند.

۳. هنگامی که دستگاه را تمیز می‌کنید، در فضای کارگاه نباید گرد و غبار منتشر شود؛ چرا که به داخل محفظه الکتروموتور نفوذ خواهد کرد و در نهایت دستگاه به شدت گرم می‌شود.

۴. با توجه به این مسئله، روی سیم پیچی الکتروموتور یک ماده‎ چسبنده‎ای وجود دارد که ذوب می‌شود. اگر سیم‌ها به هم بچسبند، الکتروموتور می‌‎سوزد.

۵. فارسی بر از وزن کمی برخوردار است، پس به راحتی حمل می‌شود؛ اگر در مسافت کوتاهی احتیاج به جا به جایی دارد، بایستی آن را به صورت کامل از پریز برق جدا کنید.

۶. کلید دستگاه را حتماً با فشار دست روشن کنید.

۷. قطعه‌های کار کوچکی را که نمی‌توان به گیره دستگاه متصل کرد را برش ندهید.

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم که اره فارسی بر را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم، باشد که این توضیحات مؤثر واقع شده باشند. می‌توانید انواع اره‌ فارسی بر را با کیفیت عالی و قیمتی مناسب از فروشگاه اینترنتی آس ابزار تهیه و خریداری کنید. با خرید از این فروشگاه، در زمان و هزینه‌های اضافی خود صرفه جویی کنید. نظرات و سؤالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در تاریخ 20 بهمن  1402

1 نظر در “اره فارسی بر چیست؟

  1. ادمین آس ابزار گفت:

    👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *